Wednesday 3 July 2013

SERIUS : Ditipu ketika membeli portable hard disk dan tips untuk mengatasi masalah ni

Dengan kebanjiran produk-produk dari luar negara yang memasuki negara kita terutamanya dari China menyebabkan ramai pihak yang mengambil kesempatan dengan menjual produk palsu dan mengaut keuntungan...HardDisk Western Digital Elements 500GB yang dikesan dijual di PC Fair...admin tak tau laa kat mana..


Disini admin nak kongsikan beberapa tips yang perlu korang ambil berat sebelum membeli gadget elektronik ini walau dimana-mana sahaja untuk mengelakkan korang menjadi mangsa penipuan...
  1. Sebelum pergi ke kedai, dapatkan seberapa banyak info tentang gadget yang korang nak beli di google dulu..
  2. Semasa membeli, periksa keadaan fizikal gadget tersebut...Antaranya ialah first,berat.Berat ni sangat penting..kalau dah ringan macam kertas baik tak payah beli.Second, kekemasan gadget tersebut, logo atau apa-apa teks yang dicetak dipermukaan gadget tersebut..kalau owner kedai tak perasa..korang trylaa kikis pakai kuku ke..#tak pernah test lagi.third, barang-barang lain yang disertakan dengan gadget tersebut, dan warranty card jika ada...finnaly,kalau boleh test dulu..bagi hard disk..korang boleh dengar bunyi intercooler dia yang kat dalam tu....tu maknanya ori laa tuu..
  3. dah  tu,mintak arr nego sikit harga dia kan..hehehehe
Jika korang ikut tips diatas, insyaallah korang tak akan jadi mangsa penipuan. Tapi kalau kena juga, report je dekat Kementerian Perdagangan Dalam Negeri. kasi cuak sama orang macam ni.
    hdd wd palsu pc fair
pearrghh..casing punyalah cantik..sekali bukak
hdd wd palsu pc fair
2 pemberat dan satu pendrive...terbaik laa..
hdd wd palsu pc fair
hdd wd palsu pc fair
hdd wd palsu pc fair
hdd wd palsu pc fair
nasi dah jadi bubur..owner ni dah beli dah pun..takpa..alang-alang dah jadi bubur..taruk ikan masin dengan campuran-campuran lain..makan..
peringatan : hati-hati kalau beli gadget sekarang..sini admin ada hypothesis bagi kes ni.."semakin canggih sesuatu gadget,semakin senang untuk penipu menipu"...sekian terima kasih

No comments:

Post a Comment