Saturday 29 June 2013

kenapa sony ericsson jadi sony?? #info




Sony Ericsson akan ditukar namanya kepada nama Sony sahaja kerana Sony Mobile Communication telah mengambil alih sepenuhnya operasi Sony Ericsson iaitu jenama pengeluar berbagai model telefon pintar seperti Sony Xperia Arc juga Sony Xperia Mini. Tidak lama lagi logo hijau bulat comel-comel yang sudah lama menjadi lambang jenama Sony Ericsson akan dimansuhkan. 

Maka mulai saat ini, telelefon-telefon Sony Ericsson akan dipanggil dengan nama Sony sahaja, sama macam kita sebut nama Sony pada produk Sony yang lain seperti Sony Vaio laptop, Sony Walkman B mp3 player, Sony ReaderSony Tablet S dan yang terbaru, Sony PlayStation Vita iaitu game console mudah alih. Sony dan Ericsson telah mula bekerjasama mulai 27 Oktober 2011 manakala Ericsson pula sebelum ini merupakan syarikat pembikin telefon bimbit dari Perancis. Penjenamaan semula sony Ericsson bertujuan untuk menjadikan Sony dapat pergi lebih jauh dalam industri barangan elektronik pengguna (consumer electronic) di masa akan datang. Sony adalah satu-satunya syarikat yang mampu menyaingi Apple dari segi kehalusan reka bentuk, kualiti yang tinggi dan ketahanan produk.Sony telah mengambil alih ericsson untuk 1.37 billion dollar dan ini merupakan pengambilan paling awesome dalam dunia android,sony berjaya membeli ericsson sekitar 4 bulan.Jadi sony ericsson tinggal kenangan jelaa...
 

2 comments:

  1. Lah sedihnya adahal ni telepone yg saya gemari..macam x best bila nama ericcson x ade.kualiti betryvpun ok di banding sony ion...hermmm x best. Mulaibskg saya bertukar mengunakan samasung.sory ya....sbbbsaya kurang puas hati mengunakan sony experia ion.saya belib1 bulan dah tukar.sbb betry x tahan.lepas tu pone cpt panas.

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete