Sunday 16 June 2013

GEMPAK : OPS#Israel.Mr anonymous sedia lancar perang siber

Assalamualaiikum, dan selamat sejahtera


Ada beberapa suara suara mengatakan bahawa anonymous akan melancarkan serangan tanpa henti mulai 7 april 2013 untuk menghapuskan israel dari dunia internet.haa..harini baru admin nak post pasal opsisrael ni walaupun dah lama berlaku...Admin rasa bangga sebab hackers bersatu menentang kekejaman israel di palestine.Baitulmaqdis, Kumpulan aktivis penggodam terkenal Anonymous bersiap sedia melancarkan serangan siber besar-besaran untuk menghapuskan Israel daripada Internet mulai hari ini (7/4/2013).

         


Ia bertepatan dengan sambutan hari peringatan Holocaust di negara haram Yahudi itu.Usaha itu akan berterusan hingga esok. Beberapa kumpulan penggodam turut menyertai rancangan itu yang matlamatnya untuk melancarkan serangan bersama.

Rabu lalu, kira-kira 15,000 akaun Facebook penduduk Israel digodam. Menurut laporan, virus yang dilepaskan menerusi satu alamat IP membolehkan ia menyerang komputer di Israel.

Ini bukan kali pertama kumpulan pro-Palestin itu menyasarkan rejim Zionis. November lalu, Anonymous melancarkan serangan besar-besaram terhadap laman web kerajaan, bank dan syarikat perniagaan kad kredit Israel.

Anonymous merancang misi yang dikenali Op-Israel itu bulan lalu.

“Kamu tidak pernah merancang menghentikan pencabulan terhadap hak asasi manusia. Kamu tidak pernah mahu menghormati undang-undang antarabangsa.

“Kerana itu anggota kami di seluruh dunia akan bersatu dengan rakyat Palestin untuk menghapuskan kamu daripada Internet,” kata kumpulan itu dalam satu kenyataan. 

                         

menurut blog GILER HACKERS (GH) Anonymous juga mengajak penggodam diseluruh dunia untuk bekerjasama.Mengikut apa yang di gembar gemburkan,Kini penggodam penggodam diseluruh dunia telah bersiap sedia untuk melakukan serangan termasuk dari Malaysia dan Indonesia.





Sebagai pengenalan # OpIsrael adalah serangan siber diselaraskan oleh anti-Israel kumpulan dan individu terhadap laman web mereka dilihat sebagai Israel, terutamanya melalui penafian serangan perkhidmatan. Ditetap masa selama 7 April 2013, malam Hari Peringatan Holocaust, matlamat yang dinyatakan adalah untuk "memadamkan Israel dari internet".Sesetengah pelaku mendakwa dikenal pasti dengan kumpulan hacktivist Anonymous, tetapi menurut Dr Tal Pavel daripada MiddleEasterNet, tuntutan itu tidak semestinya benar. Laman Web disasarkan oleh aktivis termasuk orang-orang bank, sekolah, organisasi bukan keuntungan, milik persendirian perniagaan kecil dan akhbar-akhbar di Israel, serta Holocaust kebangsaan muzium Yad Vashem Israel dan agensi-agensi kerajaan.
Dalam leadup serangan, organisasi Israel membuat persiapan untuk mempertahankan laman web mereka, dan pakar-pakar keselamatan siber menggesa pengguna di rumah untuk meningkatkan kesedaran dan mengambil langkah berjaga-jaga seperti menukar kata laluan, tidak membuka e-mel yang aneh atau yang mencurigakan, dan mengekalkan Especial berwaspada apabila menggunakan Facebook . Persatuan Internet Israel (ISOC) yang dikendalikan hotline bagi orang ramai untuk melaporkan serangan dan menerbitkan laporan status masa sebenar di laman webnya.



Akhirnya, # OpIsrael disebabkan hampir tiada kerosakan dan telah dinilai oleh Biro Cyber ​​Negara Kerajaan Israel dan oleh pakar-pakar keselamatan wartawan telah gagal dan banyak.

terdapat banyak group group hacker terkenal yang join seperti :
Anonymous
AnonGhost
Mauritania HaCker Team
Ajax Team
MLA
Moroccan Hackerz
Gaza Hacker Team & Gaza Security Team
Anonymous Syria
ZHC
Agency CaFc
The Hackers Army
X-Blackerz Inc.


Anonymous Algeria


huiishh memang banyak laa..ini yang terkenal..TERKENAL!!


tapi pendapat admin laa kann..yahudi ni bukan sebarang bunya orang,berpuluh juta serangan siber dilancarkan terhadap israel..tapi komander siber dia selamba je cakap..
"Setakat ni masih ok lagi..kami masih berupaya menangkis serangan tersebut"
GILER ARRRR
                             


SUMBER: wikipedia , giler hackers(GH).com
                              










No comments:

Post a Comment