Tuesday 18 June 2013

GEMPAK : Lukisan macam gambar macam lukisan

                      

                      

admin nak bagitau korang seorang pelukis paling ekstrim dari segi lukisan laa...memang gempak hd tahap beribu ribu "P"...Beliau ialah Roberto Bernardi (lahir 1974, Todi, Itali) adalah seorang artis yang berpangkalan di Todi. Dia diwakili oleh Bernarducci Gallery Meisel di New York City. Baru-baru ini, beliau telah mempunyai pameran solo di Muzium Hermitage.  Bernardi adalah pelukis Photorealist yang menjelajah pantulan dalam usia masih plat dan dapur, kaca, dan gula-gula.


Pada tahun 1993 selepas menamatkan pengajian sekolah tinggi, beliau berpindah ke Rom di mana beliau bekerja sebagai pemulih di gereja San Francesco a Ripa. Pada tahun 1994 beliau memutuskan untuk mendedikasikan dirinya sepenuh masa kepada penciptaan lukisan sendiri dan selepas kemasukan awal dengan landskap dan potret, Bernardi mula menumpukan perhatian kepada kehidupan masih kontemporari dan berpaling ke arah jenis yang sama sekali baru yang realistik dan yang rapat dengan photorealism. Pada September 1994 Bernardi mempunyai pameran solo pertama beliau. Sejak tahun 1997 karya-karya beliau telah dimasukkan ke dalam pelbagai solo dan kumpulan pameran kajian di Eropah dan Amerika Syarikat termasuk Muzium Seni Arnot (USA), New Britain Muzium Seni Amerika Syarikat (AS),  Herbert F. Johnson Muzium Seni (USA),  Muzium Hermitage (USA),  Selby Gallery al Ringling Kolej Kesenian dan Reka Bentuk (USA), National Museum of Fine Arts, Malta, Musei Capitolini (Italia), Bernarducci.Meisel.Gallery (New York, Amerika Syarikat).
Banyak artikel, ulasan dan penerbitan telah ditulis mengenai Bernardi dalam akhbar harian dan majalah yang mana: The Huffington Post, Il Sole 24 Ore, The New York Observer,  Seni Amerika Pemungut,  Seni & Antik,  Vogue Magazine (Korea),  Rh + Art Magazine,  DDN Cucine Majalah, ECC.
Pada tahun 2010 Eni, syarikat minyak dan gas multinasional Itali dan, pada masa ini syarikat industri terbesar Itali, tambah Bernardi kepada kumpulan bakat muda dari seluruh dunia yang bekerja untuk mentafsir dengan cara yang unik setiap masa komunikasi Naga dan ditugaskan Bernardi untuk melakukan lukisan akan ditambah kepada koleksi seni berprestij mereka....huisshhh macam-macam roadshow dia buat

jom tengok lukisan yang lain

                               
                    
                      
                    
                     
                     


No comments:

Post a Comment